Sommer hilsen fra en glad og stolt formand

Først vil jeg ønske Kaj, Lars og `Godtnok` et stort tillykke med deres nye DM titel i Spækhugger. Efter flot sejlads i Kragenæs, under svære forhold med en del strøm og med springende vind, lykkes det ´Godtnok ´at tage titlen foran 13 andre både.

Flot sejlet. Det er også flot at se ,hvilken modtagelse vores klub gav de trætte og stolte sejlere da de kom hjem.

Der skal også lyde et stort held og lykke til Camilla Eden, som sammen med makkeren Nicklas Heide-Jørgensen fra Svendborg, har kvalificeret sig i katamaranen SL 16, til ungdoms VM i Limassol, Cypern. Udtagelsen har været utrolig spændende at følge og de to unge har arbejdet hårdt det sidste år for at kvalificere sig.

Celine Carlsen medlem af Faaborg Sejlklub, har også kvalificeret sig i Laser Radial. Celine sejler til daglig i Egå, det er tredje gang hun skal deltage i U-VM.

Sejladserne sejles fra den 15. juli til 19. juli. Det bliver spændende at følge de unges resultater.

Som formand og stævneleder på det netop overståede H-båds DM, vil jeg gerne takke for den kæmpe indsats der er blevet gjordt af mange af vores medlemmer, for at få dette stævne til at lykkes. Det har været fantastik at være i klubben den sidste uge. Der har været en rigtig god stemning blandt sejlere og hjælpere.

Vi har endnu en gang fået stor ros fra sejlerne ude fra. Det er dejligt når der bliver gjordt så stor en indsats, at vi så kan levere noget ud over, hvad sejlerne normalt oplever. Det kan vi alle godt være stolte over.

Jeg bliver også glad for at se de nye hjælpere, vi har set i år. Der har været unge og ældre, folk fra sejlerskolen og optimist afdelingen Det er flot hvor mange der vil afse tid til klubben midt i ferien.

Jeg takker endnu en gang.

I foråret har der været travlt i klubben. Folkene omkring sejlerskolen er kommet godt igang og med ca.15 elever må det siges at være ganske flot.

Optimistafdelingen har også haft et travlt forår, med 20 nye krabbe børn og ca. 20 nye C sejlere. Der har sydet af aktivitet ,især om torsdagen hvor der har været mellem 60 til 70 børn og forældre til spisning efter endt træning. Det er dejligt at være en del af.

Jeg vil også gerne sige tillykke til de optimist sejlere fra klubben, der har kvalificeret sig til NM eller EM. Held og lykke.

Kapsejlads afdelingen har udover onsdags sejlads også afholdt Speed cup. Et hyggeligt stævne som vi også fik stor ros for.

Sommer hilsner

Jakob Frost