Duelighedsundervisning

Der afholdes hen over vinteren undervisning i teoretisk duelighed i Faaborg sejlklub.

I samarbejde med instruktør og underviser Jens afholder vi undervisning i klubhuset torsdag aften hen over vinteren. Der skal minimum være 10 deltagere før vi starter hold og vi forventer første undervisnings aften sidst i oktober, den teoretiske prøve afholdes når alle lektioner er afholdt. Undervisningen består af 18 x 3 timer.

Ud over undervisning i navigation og søvejsregler indeholder undervisning også emner som kendskab til fartøjer, lanterne føring, vejrforhold, sikkerhed til søs, forebyggelse og bekæmpelse af brand samt beskyttelse af havmiljøet.

Undervisningen er opbygget så der til hver undervisningsaften vil være et selvstudie med læsning og opgaver der skal løses hjemme, det vil så til undervisningsaftenen blive gennemgået i forbindelse med den faste del af undervisningen. Der vil til hver undervisningsaften være mulighed for hjælp fra lærer eller andre elever og hver aften afsluttes med en spørgerunde, hvor der bliver rig mulighed for at få svar på alt hvad der angår færdsel på havet.

Dueligheds undervisningen koster 2250 kr.

I beløbet er inkluderet det søkort opgaverne kommer til at foregå i samt Weilbach bøgerne Dueligheds-bogen og Opgavesamling til duelighedsprøven i sejlads.

Det eneste man selv skal medbringe er: blyant, viskelæder, kurs trekant samt en passer.

Tilmeldingsfrist 30/10 2022

Nyttig læsning:

Begge artikler er skrevet af Benjamin Kristensen fra Duelighedsklubben, www.duelighed.dk